15 Ekim 2016 Cumartesi

İsmail TUNÇ ve ŞİİR KİTABI (İNCİTME ANDOLU’YU) Abdullah Çağrı ELGÜN

İsmail TUNÇ ve ŞİİR KİTABI 
(İNCİTME ANDOLU’YU)
                          Abdullah Çağrı ELGÜN
Hayatı Hakkında Bilgiler
1961 Yılında Erzurum Uzundere İlçesinde dünyaya geldi. Yayla İlköğretim okulunu, Erzurum Lisesini tamamladı. Lise Sonrası, bir yıl Tuzla Piyade okulunda  öğrenim gördükten sonra Astsubay olarak Türk Ordusunun saflarına katıldı.
Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Çalışma Ekonomisini bitirdi. 2007 yılında TSK’den emekli oldu.
“Anadolu Diyet İster”, “İncitme Anadolu’yu” adlı iki şiir kitabı vardır. “Şiirle Yaşayanlar”,”Edebiyatımızda Şiir Yıkdızları”, “Türk Edebiyatından Bir Demet”, “Türk Şairleri Şiir Antolojisi” gibi antolojilerde ve Anayurt, Erzurum, 12 Mart Gazetelerinde şiirleri yayınlandı.
"İncitme Andolu’yu" Adlı Kitabı Hakkında:
(İncitme Anadolu’yu, Ay Yıldızım, Yurtsuz Kalırsam, Senindir, Az Gelir Bana, Şehidim, Erzurum, Çocuklar, Allah’ım, Ya Rasulullah, Kardeşim, Özledim, Yeter, Arama, Yuh Diyelim Yuh,  Önce Hangisi Gelir?, Su Değirmeni, Bir Saniye, Babamla Konya’ya Yolculuk Ettik,O An, Sahte Yapmışlar, Evvel, Neyleyim?, Gemi, N’olur? Olsun, Kızım, Söndür Söndürebilirsen,Vasiyetimdir, Palandöken, Affetmeyeceğim, Boşuna Gider, Gönül, Haykırmak İstiyorum, Mehmet’i Şehit Ettiler, Birlik Olalım, Gençler, Avrupa’nın, Taç Yapardım,Uyan, Yine Vatan Satılıyor, Beni, Temiz Tutalım, İki Yüzlü Sahtekarlar, Neredeydiniz?,Anne Koymuşlar, Bakmam Gözünün Yaşına,Reyhanî, Şükür Yarabbi, Yeni Öğrendim, Döndürür, Aşk Şarabından İçmiş İse, Amasya, Sıfırsın Sıfır,Ne Şaşıyorsun, Aklında mı Yok?, Görmedim, Sabah Uyanırım, Ne Olacak Artık, Yaşamak,Neyleyim, Kalmış İdi, Ben, Olmadı, Anadolu’m, Anlamadım, Dostlar, Vardır, Yazık, Aynı, Unutmadım,Uygun Değil, Beni, Ya Ben Cennetteyim, Yıkar, Seveceğim, Canımın İçi, Dostum, Aşk, Anadolu Toprakları, Çekeriz, Manzara, Sanki, İstiyorsak, Gezdirdi, Vah, Benim, Bırakırken, Ne Dönersin?, Bir Edalı Kız, Hastane Odasında, Atam, Ayrılık, Seccade, Kalbim, Hele, Atamızın İzinde, Bahar, Kırgınım, Hani, Dikensiz Gül, Yüzün, Ödenmez, Bölmeye Çalışırlar, Gelir, Nazlı Yar, Yaş, Bir Gamzeli Kız, Tanrım, Rabbim, Ey Sevgili, Vatan, Deva, Beni, Hocanın Sopası, Geçmedin, Sakın Kalkma, Yalnızlık, Bilebilsem Suçumu?, Seni Severim, Çanakkale, Dedikodu, Suçu Biz İşliyoruz, Ekmek Karneyle, İstanbul, Bosna, Ermeni’nin Yaptıkları, Milleti Uyutanlar, Gazi’nin Feryadı, Hakk’ın Kölesi, Eşek, Yaşar, Bir, İslâm’ın Şartı, Yakamam Kainatı, Eğer Seni, 
BEYİTLER BÖLÜMÜMDE: Bilmez, Yemin, İbadet, Tek, Söndürsün, İster, Söz, Konmuş İse, Suratından, Derler, Ölüm, Yâr, Millet, Ben Türk’üm,) kitaptaki bu başlıklardan sonra, altına kaynakça adı ile bir bölüm de eklenerek kitabın ciddiye alındığı belirtilmek istenmiş.

İsmail TUNÇ, şiir dolu yüreğini,Türkiye Sevdasına yöneltmiş, duyuş, düşünüş ve ilhamını milletinden   alarak yazan bir şair.

“İNCİTME ANADOLU’YU
Soyunu sopunu tanı,
Toprakta Mehmet’in kanı,
Tarihe katıp yalanı,

İncitme Anadolu’yu.”

“AY YILDIZIM
Hür olmanın nişanısın,
Ecdadımın al kanısın,
Türk’ün onur ve şanısın,
İndirilmez Ay Yıldızım.”

“SENİNDİR
Kurbanın olayım ey Türk kadını,
Şefkatle sarılan kollar senindir.
Tarihler yazıyor şanlı adını,
Cennette sunulan güller senindir”

Gönlü, Türk insanının sevgisi ile dolu TUNÇ’un vatan aşkı, yüreğinden asla eksilmez. O Vatanın üstünde dalgalanan Ay Yıldız Bayrağa,vatanın bölünmez bütünlüğüne, üniter devlet yapısına olan inancını her vakitte tazeler. Unutanlatara hatırlatmak istercessine yeniden yeniden haykırır. Sağır, hissiz kulakların pasını açar, bedenleri sarsar.  Minarelerden asla dinmeyen ve her vakitte Allah’ın varlığını ve birliğini haykıran Davudî ezana aşıktır. Bayrağın inmeyeceğine, ezanın susmayacağına dair inancı tamdır. Ebedî devletin varlığına olan inancı şaire yeni bir heyecan ve canlılık verir. O adeta bu  duygularla yeni bir hayat bulur. “ Az Gelir Bana”, “Erzurum”, ”Şehidim” şiirinde vatan aşkı, her zaman canlı ve diri heyacanıyla ve coşku ile dile gelir.
“ŞEHİDİM
Tarihle boyunca destanlar yazdın,
Altından sayfalar açtın şehidim,
Yurdun sınırını kanınla çizdin
Toprağa kanını saçtın şehidim.”

Hemen her konuda şiir yazmayı deneyen şair, kendini bulma açabası içerisinde Yorulup durur.  Arılıp durularak güzel ve orijinal söyleyişlere kanat açar ve hemen her konuda şiir denemeleri yapar. Türk şiir ve edebiyat tarihinde yer bulmaya çalışarak, yeni ve orijinal şiir denemeleriyle edebiyatımız ölmezleri arasında bir altın sayfa daha açılacağa benziyor. 

“ÇOCUKLAR” Şiirinde:
Bugün sizin gününüz,
Mutlu olun çocuklar,
Yapılır düğününüz,
Kutluyorum çocuklar.

“Allah’ım, Ya Resurullah, Şükür Yarabbi, Seccade, Tanrım, İslâm’ın Şartı, İbadet, Tek, Ölüm” gibi şiirlerinde Yaradan’a seslenen  ve  yaratıcı gücünden yola çıkarak sır dolu âlemi, insanı ve onun ruh dünyasını sorgulayarak varlığını kabul ettiriyor. Her şeyin onun izni ile var olabileceğini, yaprağın bile kıpırdamasının onun iznine tabi olduğunu anlatır.


Şairin şiirlerinin kaynağı tabiat, yeryüzü, kainat, vatan, millet bu millete ait kutsî değerler Allah İnancı, Müslümanlık, Türklük, İnsan ve buna bağlı değer yargıları, sevgi, aşk, tabiattaki tüm canlılar şiirlerinin konusunu oluşturur.

Şair: “Kızım, Vasiyetimdir, Yavrularım” şiirlerinde  çocuklarına seslenir. Bazan özlem bazen öğüt bazen da vasiyet eder. Vatanı, milleti sevmeyi, temizliği, yerlere tükürmemeyi, tpoluma örnek insan olmak gerekliliğini haykırır. İnanıyoruz ki kendini bulma çabası, yorulmaz azmi ile ve yeni kitaplarıyla edebiyatımızda yerini alacaktır.  HECE ile  yazdığı şiirlerinde daha başarılı olan şaire, uzun soluklu  bir hayat  ve başarılar dileriz.

Gündüz Kitabevi Yayınları Ankara, Eylül 2007 ‘de 160 s. olarak basılan şiir kitabıdır. Ali GÜNDÜZ(Anayurt Gazetesi yazarı), Mehmet Nuri PARMAKSIZ(İlesam Eski Yönetim Kurulu Üyesi) gibi iki önsöz ile görücüye çıkıyor.
Kitap, Demetevler 7. Sok.7/b Yeni Mah. Ankara adresinden ve Yazar İsmail TUNÇ’tan edinilebilmektedir.
 
 Kaynaklar:
1)      İncitme Anadolu’yu, İsmail TUNÇ, Gündüz Kitabevi Yayınları Ankara, Eylül 2007 ‘de 160 s. 
2)      “Anadolu Diyet İster”,
3)      “Şiirle Yaşayanlar”,
4)      ”Edebiyatımızda Şiir Yıkdızları”,
5)      “Türk Edebiyatından Bir Demet”,
6)      “Türk Şairleri Şiir Antolojisi”
7)       Anayurt, Erzurum,
8)      12 Mart Gazetesi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder