19 Ekim 2016 Çarşamba

CAHİT KIRAÇ ve ESERİ “SÖZÜN ÖZÜ” Abdullah Çağrı ELGÜN

 CAHİT KIRAÇ ve ESERİ “SÖZÜN ÖZÜ”
Abdullah Çağrı ELGÜN
HAYATI:

1953 yılında KARAMANMARAŞ’ın ilçesi Elbistan’da doğdu. İlk, orta ve Kimya Meslek Lisesini Ankara’da bitirdi.
Halen bir kamu kurumunda memur olarak çalışmaktadır.
Çok erken yaşlarda geçirdiği bir ameliyat sebebiyle, Parkinson, Aizhaimer, Vilson gibi hastalıllara yakalanarak bu hastalıklarla mücadeleye başladı.
Okuyup yazmaya meraklı olan Cahit KIRAÇ yayınlanmış bir de şiir kitabı bulunmaktadır.
Bunlardan başka yazmakta olduğu birkaç eserinin olduğu da bilinen KIRAÇ yazdıklarını okuyucu ile paylaşmaktan memnun olduğunu belirtmektedir.
KİTAP HAKKINDA:
Kitap tolam 160 sayfa olarak 65 gramajlı sarı hamur kağıda basılıyor. Baskı, kalite ve ciltleme açısından bakıldığında epey bir emek verilmiş görülüyor. Kapak, normal karton bakı olmakla birlikte selefonsuz olarak piyasaya sürülüyor.
Kitabın yedinci sayfasından itibaren “GÜZEL DÜŞÜNCELER” başlığı ile verilen özlü sözler “A” harfinden itibaren başlayarak “Z” harfine kadar tek tek incelenmiş. Kendi bakış açısıyla bu harfler, alfabetik sırasıyla örneklendirilmiştir.
Kapağın arka kısmında her kitapta aranılan ve istenilen kısa bir özgeçmiş var. Aslında bu özgeçmiş kitabın içinde ve ilk sayfalarında veya arkadaki iç sayfalarında olmalıydı. Arka kapağın yüzünde ise kitapla ilgili bir tanıtım yer almalıydı.
Bu tür kitapların arka kapağına kitabı tanıtmak maksatlı yazılacak, bir tanıtım yazısı, her zaman önemlidir. Bu tanıtım yazısı hem kitap hakkında bize bir bilgi verecektir hem de bizim bu kitabı alıp almayacağımız konusunda tereddüdümüzü ortadan kaldırmaya yaramaktadır.
Okuyucu böylece arka kapakta tanıtımı yapılan bir kitabı, kendi duygu ve düşünce dünyasına hitap edip etmediğini öğrenecek, hoşuna giden kitabı hemen alıp sardırırken; hoşlanmadığı bir yazı kalabalığını da okumak gibi bir zahmete  girmemiş olacaktır. 
Kitap 2007, yılında Bizim Büro Basın Basım Dağıtım Ticaret Lti.Şti. GMKP Bulvarı 32/C Kızılay/ANKARA Tel: 0312 229 99 29, ISBN: 978-975-92613-0-6       Selânik Cad. No: 18/11 Kızılay/ANKARA Tel: 0312 435 82 07

KİTABINDAKİ SÖZLERDEN BİR KAÇ ÖRNEK:
“EY, RÜZGAR!
Söküp, sürükleyip atmadan beni bir çukura;
Ben de birkaç söz söyledim.
Elbet kendi adıma.
Alınmasın hiç kimse.
Sözün iyisi size, kötüsü bana
İstedim ki kök salsın, ruhum bu topraklara.
Ölünce silinmesin,
Kazınsın yıkanırken adım mezar taşına.
(KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, s.3)”

“Aklımız Allah’a, düşüncemiz bize aittir.
Onun İçin;
Kendi dışımızdaki akıllarla
mücadelemiz, kişiliğimizi ve
kaderimizi oluşturur.
(KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, s.5)”

BEN ve O
Aynaya baktım:
Sandım ben.

Kendime baktım:
O sandım.

Halbuki o,


Ne bendim;
Ne de o.

Aynada gördüğüm o.

Hem bendim,
Hem de o…
(KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, s.6)” 
Sanatçı felsefî bir yaklaşımla çok iyi bir şeyi, durumu, olayı benliğini, vucudunu tanıdığı bildiği halde tanımamazlıktan bilmemezlikten gelerek “Tecâhül i Ârif”  sanatı yapıyor.

“ ‘A’,  Aşk yanmaktır; ateşini ancak anlayış küllendirir.
(KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, s.22)”

‘F’ Faiz, tembel isnsanların dünyaya bıraktığı en kötü mirastır.”
(KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, s.57)”

“ ‘İ’ İnsan, yer yüzünde bırakacağı eserin izini, kalbinde taşır.
(KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, s.94)”

“ ‘S’ Söz aklın meyvesidir; o onun için güzel söz söylemek gerekir.
(KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, s.140)”

KAYNAK:
2007, KIRAÇ, Cahit, “Sözün Özü”, 160 sayfa. Bizim Büro Basın Basım Dağıtım Ticaret Lti.Şti. GMKP Bulvarı 32/C Kızılay/ANKARA Tel: 0312 229 99 29, ISBN: 978-975-92613-0-6       Selânik Cad. No: 18/11 Kızılay/ANKARA Tel: 0312 435 82
İSTEME ve İRTİBAT ADRESLERİ:
Bizim Büro Basın Basım Dağıtım Ticaret Lti.Şti. GMKP Bulvarı 32/C Kızılay/ANKLARA Tel: 0312 229 99 29, ISBN: 978-975-92613-0-6       Selânik Cad. No: 18/11 Kızılay/ANKARA Tel: 0312 435 82 07 
Güvenlik Cad.No: 71/7
Tel: 0312 467 02 56
Ev: Aşağı Ayrancı/Ankara
Tel. 0312 467 02 56




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder